fredag 11 december 2009

PostHeaderIcon Jullov!

Ja för Lotta alltså, jag har ju haft lov sen Oktober. Hon är iväg och skriver den sista tentan precis nu (ganska taskigt att lägga en tenta på en fredag 17:30 faktiskt). Men sen är det alltså jullov och det kommer nog att uppskattas ungefär lika mycket av oss båda eftersom att jag får lite sällskap. Stranden är ju fin men det är alltid roligare om man är flera. Den senaste veckan har jag därför surfat ganska mycket, eftersom att det är kul ändå. Sen finns det ju alltid nån att prata med i line-upen. Jag har även haft en givande samtal med vår söta städerska här. Det gick som med de flesta konversationer jag har här borta, jag säger att jag inte förstår franska och de säger något i stil med att "jaha, det var synd" och fortsätter på franska. Jag förstod i alla fall att vår städerska var arg, både på mig och på nån maskin. Det kan även ha varit så att hon var arg för att jag hade använt tvättmaskinen på fel sätt.

Tvättsystemet på den här inrättningen är bristfälligt, minst sagt. Det fungerar så att man köper poletter av portvakten och använder i tvättmaskinerna. Det brister dock i att vakten aldrig någonsin har några poletter att sälja. Så efter att ha frågat honom varje dag i två veckor, där det genomgående svaret har varit "ja, imorgon kl 11:30 kommer jag garanterat att ha poletter" var vi lite smutsiga. Så vi gick till några av de andra expeditionerna på campus i jakt på de dyrbara poletterna. Till slut så hittade vi en vakt som var villig att sälja 4st till oss. Han såg dock ganska oförstående ut till den segerdans som utbröt i expeditionen. Men nu har vi tillslut rena kläder och slipper lukta lika illa som de flesta i lokalbefolkningen.

Jag lägger upp lite bilder som jag tog igår i Saint-Gilles där jag brukar surfa. Det är tyvärr inte så mycket bilder på nån av oss där då det är ganska svårt att ta bilder på sig själv. Men nu när Lotta slutar skolan så blir det ändring på det.

Ha det fint allihopa!

1 kommentarer:

lottas mamma sa...

Så otroligt häftigt det måste vara att surfa i såna där vågor - om man nu bara kunde surfa förstås. Hoppas ni får det riktigt skönt nu.

Skicka en kommentar