söndag 6 december 2009

PostHeaderIcon Tenta-p

Det börjar nu närma sig slutet av vistelsen här på öa, jag skriver min sista tenta på fredag kl 17:30, mycket trevlig tenta-tid! Efter det väntar en ledig vecka på la Reunion och sedan bär det av till Mauritius! Längtas!! Färdsättet blir båt som var det billigaste alternativet men som också enligt ryktet ska garantera sjösjuka. Men som tur är så är det bara en 12 timmars lång båtresa.. :) Fram tills dess ska jag försöka motivera mig till tentaplugg vilket är svårt när det nu har blivit olidligt varmt på öa men det ska nog gå bra hoppas jag. Man kanske inte ska klaga på värmen när de flesta som läser bloggen befinner sig i sol-obefintliga Sverige, det är bara det att jag är lite trött på att känna mig som en klibbig svett-lök hela tiden.

Julkänslan på la Reunion har kanske inte infunnit sig helt och hållet, trots julskyltningen inne i stan, julkalendern på svtplay och egengjord glögg som ska avsmakas i kväll, mumsigt! Hoppas bara att Tomten kommer till Mauritius också.. Blink blink :P

Näe nu ska vi kolla på Robinson!
Puss & Kram

1 kommentarer:

elisabeth sa...

Lycka till imorgon Lotta... Det kommer att gå superbra sen kan du njuta av lång ledighet.
Hoppas att tomten hittar till er!
Kram ha det bra vi hörs.

Skicka en kommentar