lördag 30 januari 2010

PostHeaderIcon Phi Phi och Patong

Senaste inlagget var kanske lite kort sa har kommer lite mer info om vad vi har gjort i Thailand senaste veckan. Efter Ao Nang tog vi baten over till Phi Phi Island, jattefin o som inte var lika overbelamrad med svenskar som Ao Nang var.
Vi hittade ett mysigt stalle att bo pa en bit upp mot bergen sa att vi hade en fin utsikt over hela staden/byn. I forrgar hangde vi pa en batutflykt som bestod av en massa massa snorkling och flera strand-hoppanden (bl a "the Beach" - stranden som man knappt kunde se for att det sa sjukt mycket turister dar!), utflykten skulle halla pa fram till 4 pa eftermiddagen men vi kom hem efter kl 6 sa vi kande att vi nastan fick lite val mycket valuta for pengarna trotta som vi var.

Igar tog vi oss till Phuket med baten och sen vidare till Patong, det ar verkligen superturistigt har men vi ska forsoka ta oss ut till lite andra stallen som forhoppningsvis har lite mer att erbjuda, det ar valdigt bra shopping dock.
Stallet vi bor pa nu ar inrett helt i rosa (finns en fin bild pa lanken) men det ar atminstone forsta gangen vi bor pa ett stalle med pool, sa det ar najs. Vi ska dessutom njuta av att ha ett eget rum da vi drar vidare till Singhapore om tva dagar dar vi ska bo pa hostel med 14-baddar i fem natter, kan bli kul:) Ska bli skont med lite storstadpuls igen!

MER BILDER

Ha det sa bra alla, vi saknar er!
Kram kram

3 kommentarer:

mamma sa...

Men vi saknar er mer. Förresten, var den där skumma glassen god eller skojade ni? Bönor, majs och glass...! Och Lotta, ibland tycker jag du ser röd ut! Hoppas jag tar fel.
Kram mamma

Anonym sa...

den var inte god kan jag saga!! jag anvander jamt solskydd 20 och har saker over ansiktet nar jag solar, det ar min hudfarg helt enkelt! har inte flagnat en enda gang. kram kram

mamma sa...

OKey, det låter bra. Här är SNÖSTORM! Men det är okey. NÄr ni kommer hem börjar våren. Längtar!

Skicka en kommentar