torsdag 14 januari 2010

PostHeaderIcon Georgetown

Igar sa tog vi bussen fran Kuala Lumpur till Georgetown som ligger ungefar 5 timmar norrut fran KL. Det ar ganska annorlunda har fran KL och det marks att det ar en mindre stad, dessutom sa saknas trottoarer helt sa det ar ett aventyr att ga runt har i stan. Igarkvall var vi och kakade pa ett sjukt bra stalle som vi hade blivit tipsade om. Det var en helt vanlig gaturestaurang i en liten grand som de flesta andra stallen. Det som var kul var att alla dar var finkladda och att maten var sjukt god fast man satt bredvid nagra sophogar och ett par rattor sprang forbi. Den friterade kycklingen i plommonsas var den basta pa lange och vi kommer defenitivt ga dit igen snart.

Idag sa har vi bokat flygresan hem efter ganska mycket problem med att forsoka gora det igar pa hotellets datorer. Nu har jag istallet hittat ett riktigt stort internet-cafe (150 datorer i samma rum!) fullt av tonariga Malayer som alla spelar DotA for 4kr/h. Dar sitter jag och spelar lite och skriver har medans jag vantar pa att Lotta ska bli klar hos frisoren.

Vi bestamde oss tidigare idag for att ga till en frisor som lag rakt over gatan fran hotellet. Det visade sig att det var den frisorsalongen som klippte deltagarna i Malaysiska Idol. Sa nu har jag en Idol-frilla. Efter 30min tvattning av haret sa var det dags for klippningen av min proffesionella har stylist (man fick valja mellan junior/senior/pro). Han tog verkligen god tid pa sig och efter ungefar 2h sa var Malayfrisyren klar. Efter det sa har jag vantat pa att Lotta ska bli klar i 3h nu. Hoppas att hon blir klar idag iaf..

Bilder kommer!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar