söndag 20 september 2009

PostHeaderIcon Sista gången jag tjatar om "collage"

Japp, så var det dags för muntligt framförande imorgon då; 15 min "collage" på franska. Slapp som tur var göra det i torsdags eftersom Karin var sjuk, tack Karin! Men imorgon är det alltså dags för avrättning. Ni tänker; vad kan hända?

Scenario 1: Ingen förstår ett ord av vad jag säger och buar ut mig.
Scenario 2: Läraren lyckas förstå vad jag säger men ställer en massa följdfrågor som jag definitivt inte kan svara på.
Scenario 3: Skrattattack

Hövva!
Närå, är inte så jäkla nervös som det kanske låter:) Jag kanske överlever trots allt..
Förutom detta skolarbete som har tagit ganska mycket tid så hann jag och Karin även med en tur till beachen, Boucan Canot, på lördagen. Det var dock väldigt molnigt så jag tänkte att molnen fungerade bra som solskyddsfaktor men tydligen inte. Den vackra röda färgen som fick mitt ansikte att lysa har dock mildrats något idag.
Och jaa jag vet, mamma och Veronika, att man måste skydda sig! Det vara bara molnen som lurade mig.

En molnig dag på stranden, men bakom lurar solen!

Detta blev alltså tyvärr resultatet av min inte så genomtänkta plan med moln som solskydd. Annars har det inte hänt så mycket mer, nästa helg ska jag på en liten vandring någonstans i djungeln som inkluderar övernattning i tält. Kan bli spännande.. :)
Ha det så bra alla!
Puss & Kram

4 kommentarer:

martin sa...

Ja, den röda färgen ser ju ut att ha djupnat lite sen förra bilden ... och det är ju bra!?!? Kul att höra från dig! Lycka till på le collaaaage! Puss puss storasyrran (råkar vara inne på martins konto, men det är v som skriver)

Emelie sa...

Men nu ser ju alla att du har heritage från Gränna!

Anonym sa...

o så blev det ett senario som inte fanns med.. fortsättning följer =0)
på tors kör vi!

puss på dig

MAMMA sa...

Lotta,Lotta. Jag sa ju att moln är luriga, eller...
Ska du nu ut i djungeln och tälta också. Hjälp, nu blir jag nervös.
Men det är väl så det är för mammor. Så jaG HOPPAS DU HAR DET SÅ KUL I ALLA FALL.

Skicka en kommentar