tisdag 15 september 2009

PostHeaderIcon Hänt i veckan

Fredag:
Jag, Karin och Kathleen skulle ha gått på en termodynamik-lektion men den blev inställd (stackars oss) så i stället så bjöd Kathleen med oss på en tripp till St Pierre tillsammans med hennes franska och tyska "roomies". Tanken var att vi skulle ha gått på en musikfestival men vi hamnade i stället på ett uteställe inne i stan, vilket var helt ok! Trevligt folk och god öl:)
På vägen hem, vid sådär tre-tiden på morgonen, knackade Kathleen på ett litet bageri för att få köpa några rykande, färska croissanger. Helt underbart gott!
Sen var det sängen som gällde.

Lördag:
Efter den hårda gårdagen så kände vi att vi behövde lite avslappning på stranden, och jaa, inte så mycket mer än så.. :)

Söndag:
Pluggpaniken kom över mig och jag kände att det var dags att göra någonting åt Collage-presentationen som vi har på torsdag. Tror att det kan bli en underhållande upplevelse för åhörarna.
Jag och Karin hann dock med att besöka en liten matmarknad som ligger bredvid oss. Förutom grönsakerna som såldes kunde man även peka ut den levande kyckling som man ville ha till middag. Tyvärr fick man även se hur resten gick till.. Blev ingen kyckling för vår del.


Igår och idag har mest bestått av plugg men fick dock en välbehövlig paus i förmiddags då jag var på min andra dyklektion. Ser verkligen fram emot när vi ska dyka ner i havet! Hoppas bara på att hajarna håller sig borta. :)

Näe, nu ska jag kolla på ett idol-avsnitt och minnas Sverige. <3

Puss & Kram

1 kommentarer:

mamma sa...

Hajarna! Skärp dig. Du får inte dyka där det finns hajar. Nu blev jag orolig igen.

Skicka en kommentar