söndag 21 februari 2010

PostHeaderIcon Nusa Lembongan

Efter att ha lamnat Lovina sa har vi nu kommit till den lilla on Lembongan utanfor Balis ostkust. Vilket ar ett paradis. Bland de basta stranderna vi har sett hittills med lite turister och fantastisk surf. I Lovina sag jag ett par som var ute och paddlade kanot och surfade in pa vagorna. Jag bestamde mig for att jag ocksa kunde gora samma sak, dessutom antagligen battre. Sa efter att ha lart mig grunderna lite snabbt sa fick jag som vanligt hybris och paddlade foroskte mig pa de storre vagorna vilket resulterade i att jag fick ata rev och skar upp fotterna. Vi var ute och surfade bade igar och idag har pa Lembongan vilket var sjukt bra. Vi holl oss borta ifran vagen som heter Lacerations (skarsar) och holl oss till det lite snallare Playground. En riktigt bra vag som resulterade i att Lotta lyckades ta den langsta vagen i sitt liv och jag den storsta vagen jag hittills surfat. Jag nojde mig dock med detta och paddlade ganska snart in till stranden igen for att inte do, da de storsta vagorna idag var ungefar 4m hoga.

Under hela tiden har pa on har vi dessutom haft sallskap av den mycket trevliga skotska resejournalisten Duncan som har underhallit med valdigt manga bra historier fran runt om i varlden. Vi har ocksa hitttat ett riktigt fint hotell som vi kommer stanna pa manga dagar eftersom att on har verkligen ar fantastisk!

Ha det bra allihopa!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar