måndag 26 oktober 2009
Hej hopp!
Har varit extremt dålig uppdatering här på "Lotta på öa"-bloggen. Sorry! Har främst berott på att studierna har tagit mycket tid och det har därmed inte givits mycket roligt innehåll till bloggen. Efter tre avverkade tentor med blandat resultat kände jag dock att helgen kunde spenderas på annat sätt än med plugg. Jag och Karin bestämde oss för att hänga på en grupp Erasmus-tjejer på en två-dagars randonné i bergen. När klockan ringde kl 5:20 på lördagsmorgonen var jag kanske inte lika sugen men det var bara att bita ihop. Bilden nedan visar hur det kan se ut här i bergen, lite som Jurassic Park à mon avis.

På bilden nedan stannade gubben som vi liftade med till och höll en liten spontan guidning om vad bergen runt omkring oss hette. Påminde mig lite om morfar :)

Helt fantastiskt att det kan se ut såhär!

Väl framme vid målet på lördagen, en liten restaurang mitt bland alla berg. Vi stannade här för att tälta över natten.

En bild som ni kanske inte är vana vid att se på den här bloggen, Karin i varm jacka och mössa! Jorå, det kan allt bli kallt här uppe på bergen.

Andra dagens sista uppförs-etapp, då kan man bli såhär glad!
Tyvärr så fick jag en förkylning som avskedspresent efter helgen men det var ändå helt klart värt det.
Hoppas att alla mår bra därhemma! Saknar er!
Puss & Kram




4 kommentarer:

mamma sa...

Oj, oj, oj vilka superfina bilder från er helgtrip. Krya på dig nu så ska jag göra detsamma. Kram.

Unknown sa...

Kul att se hur du har det verkar helt fantastiskt....Lite avundsjuka är vi på dig som är där nere i värmen.Kul att lära sig dyka. Ha det bra och kul...
Kram Elisabeth

Anonym sa...

Va fint det ar Lotta! Det verkar som att du har det jattebra, harligt!! :) Njut njut njut (vid sidan om allt pluggande) Snart komer val Anton ocksa? Massa Kramar fran Nya Zeeland

mamma sa...

Hej! Idag är det en artikel om Reunion i Expressen. Du kan ju kolla deras hemsida om du vill. Kanske finns några tips där... eller inte. Men det kan ju vara kul att se i alla fall.
Kram mamma

Skicka en kommentar