lördag 10 oktober 2009

PostHeaderIcon Dyk, plugg, fest

Bonjour!
Börjar med att be om ursäkt för dålig uppdatering här på bloggen men veckorna här är dock för det mesta fullspäckade så blir inte så mycket tid över till bloggandet. Det har ändå varit en bra vecka, mycket plugg men mycket annat roligt också.
Festen i lördags hos Kathleen var jättekul, tror att alla Erasmusar på hela skolan var där. Det enda negativa var väl att det bjöds på för mycket rom.. :)
I tisdags dök jag för första gången i havet! Mycket mycket roligare än i bassäng kan jag säga. Hade dock lite problem med en övning som vi skulle utföra under vattnet, den gick ut på att man skulle blunda, fylla hela cyklopet med vatten och sedan blåsa ut allt med hjälp av näsan. Men på ren reflex tog jag dessutom bort syrgasslangen, ingen bra kombination kan jag säga om man fortfarande vill andas.. Jag befann mig då kanske 4-5 m under vattnet när jag skulle göra detta men vår dyklärare agerade på typ en millisekund och tryckte in slangen i munnen direkt innan jag hann fundera på om jag skulle bli rädd. Trots denna incident så är det nog bland det roligaste jag nånsin gjort och på tisdag är det dags igen:)
Idag har jag bara chillat på stranden och tror att det blir en tidig kväll för mig ikväll. Min morgondag kommer tyvärr endast att bestå av plugg och kanske ett besök på marknaden.
Hoppas att alla mår bra där hemma, tänker på er när jag svettas på väg till skolan och sedan kommer på att det börjar närma sig minusgrader i Sverige, hehe! Ok, lite taskigt kanske..
Saknar er jättemycket ändå!
Puss & Kram

La plage, "Hermitage"











5 kommentarer:

mamma sa...

Såå härligt det ser ut. Men jag tyckte du var lite röd!

Kathleen sa...

håller med om att 15 liter rom va lite att ta i på festen ;) Men kul hade vi! :D

Karin sa...

Fina bilder! nästa gång blir det paraplydrinkar gumman..=)

puss

Anonym sa...

hej gumman!det ser ju helt fantastiskt ut allting. Känns inte riktigt som en annan lever livet lika fullt ut här kan jag säga där det regar och blåser. Ha det fortsatt toppen!!PUSS/Isabell

Emelie sa...

Uppdatera nu! :)

Skicka en kommentar